kolla ett gamalt usb minne, o jag hitta en söt dikt jag hade skrivit när jag var mindre vet inte hur gammal jag var men minns att jag skrev den.

Jag tror vi hör ihop
som löven på kvistarna,
ramlar dom ner dör dom sakta.
som fågeln med vingarna,
störta till marken och dö.
som fisken i vattnet,
utan vatten dör den.
som människan utan luft,
utan luft kan vi inte heller andas och sakta försvinner.
som en lampa utan el,
det funkar bara inte.
som en bil utan bensin,
då går den inte.
som ett hus utan rum och möbler,
helt tomt.
som pojkar utan flickor och flickor utan pojkar,
då skulle inget finnas.
jag tror du är min kvist, mina vingar, mitt vatten, min luft, min el, min bensin, mina rum och möbler och mina flickor mina pojkar.
för utan dej skulle
jag sakta ramlat ner,
störtat till marken ,
sluta andas,
försvinna,
inte funkat helt enkelt,
inte gått,
vart helt tom,
DÅ SKULLE INGET FINNAS! du är mitt allt ..
Jag tror vi hör ihop
som löven på kvistarna,
ramlar dom ner dör dom sakta.
som fågeln med vingarna,
störta till marken och dö.
som fisken i vattnet,
utan vatten dör den.
som människan utan luft,
utan luft kan vi inte heller andas och sakta försvinner.
som en lampa utan el,
det funkar bara inte.
som en bil utan bensin,
då går den inte.
som ett hus utan rum och möbler,
helt tomt.
som pojkar utan flickor och flickor utan pojkar,
då skulle inget finnas.
jag tror du är min kvist, mina vingar, mitt vatten, min luft, min el, min bensin, mina rum och möbler och mina flickor mina pojkar.
för utan dej skulle
jag sakta ramlat ner,
störtat till marken ,
sluta andas,
försvinna,
inte funkat helt enkelt,
inte gått,
vart helt tom,
DÅ SKULLE INGET FINNAS! du är mitt allt ..

/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0